Thursday, March 19, 2015

Provar Meerkat - emetre vídeo en viu amb Twitter

Vaig tuitejar uns vines (vídeos de 6 segons, editats si es vol) fa unes setmanes durant Sant Medir aquí a Gràcia i em va agradar molt la idea de capturar un esdeveniment amb vídeo i només fotos.

Avui, he provat Meerkat, de que tothom ha estat parlant des de la seva introducció (més o menys) a SWSW. Vaig anar a la Plaça de la Vila, al mig de Barcelona, per fer una prova.

Unes coses que he aprés:

1. No fa servir tants datos com potser pensaries. El meu vídeo de gairebé 8 minuts es va emetre utilitzant només 25Mb de datos de la meva xarxa 3G (pots mirar-ho anant a Configuració > Dades mòbils i llavors mirar les xifres al costat de Ús de les dades mòbils i Període actual abans i després de meerkatar). Em va donar un parell d'avisos de "Bandwidth pobre" però no es veuen en el vídeo final. Els vaig demanar als que ho van mirar, i em van dir que no es notava el problema durant l'emissió.

. Cellular_Before Ús de dades amb Meerkat

 2. Pots veure els tweets de les persones que t'estan mirant el vídeo meerkat durant l'emissió, i els pots contestar, però els tuits no es guarden amb el vídeo després. A més, tots els teus tuits s'envien al teu timeline de Twitter amb el teu nom d'usuari (per què) però no referencien l'emissió de meerkat (per què no?). Per tant, qualsevol persona que no ha vist la nota inicial de "Live Now" de meerkat pot pensar que només t'estàs parlant solet.

Pantallasso d'un vídeo de Meerkat

3. En lloc de comentaris en format de tweets, és millor afegir audio (gràcies, Patrick Jackson!). Tenia posats els auriculars així que el micro estava a prop. Així podia explicar el que emitia i contestar les preguntes dels observadors que miraven.

.

4. Una vegada hagi acabat l'emissió, Meerkat et dóna l'opció de guardar el vídeo. La primera vegada que ho he intentat, m'ha donat un error. Però a la segona, ho he aconseguit. Recorda que els tuits que acompanyen el vídeo no es guarden. Estaria bé tenir-ne l'opció. El meu vídeo de 8 minuts ocupa 31Mb. (Pot ser que s'ha gastat aquesta quantitat de datos, la Configuració no dóna xifres exactes.) La qualitat és molt raonable.

5. Patrick em diu que només es pot gravar vídeo vertical i que si gires la pantalla, es perd 2/3 part de la pantalla. Llàstima. (No ho he provat.)

6. No cal tenir Meerkat instal·lat per veure el vídeo. És clar, has de tenir l'aplicació (disponible només a iOS ara mateix) per afegir tuit-comentaris (que només es visualitzen durant l'emissió) o per emetre els teus propis vídeos. Una vegada hagi acabat l'emissió, Meerkat no dóna massa informació sobre què es va visualitzar, o on podries trobar el vídeo (ja que no s'ha guardat enlloc més que el mòbil de la persona que l'ha gravat). Sí que t'explica quanta gent l'estava mirant. En el meu cas, hi havia Patrick i uns quants més periodistes amb qui parlava abans de fer la prova. No he trobat una manera de saber qui eren tots 11, ni tan sols per seguir-los amb ells. Està clar que és software molt i molt nou.
Post-emissió

7. Ostres, hi ha moltes possibilitats. Com ben sabem, tenim tres eleccions aviat aquí a Barcelona (o com a mínim dos :), els municipals, que potser indiquen com seran les parlamentàries, convertides en plebiscitàries de la tardor, i després les generals en que molts independentistes promocionen o un boicot total o presentar-se tots junts per poder exigir el reconeixement de la República de Catalunya previament votada. I sempre hi ha protestes, discursos, cassolades...

… I això sense comptar tots els esdeveniments culturals, concerts, diables que passen pel carrer inesperats...

Preguntes per contestar:

1. Quines són les consequències legals? Se aplica la mateixa norma sobre emetre un vídeo en viu respecte a la gent que passa per davant?

2. Com podem involucrar més gent, observant i afegint comentaris?

3. Què passa si moltes persones intenten meerkatar a l'hora? Quan triguen en bloquejar-se les xarxes?

Estic segura que hi ha moltes més preguntes. Què vols saber? Com faries servir aquest programa? I què t'agradaria veure emés en viu des de Barcelona?

No comments:

Post a Comment